ÉrtéktrendHirlevél

Értéktrend

A Geppetto gourmet üzlete

null
Egy kiváló, lendületes, fiatalokból álló megrendelői csapattal dolgozhatott együtt a Geppetto Belsőépítészeti Stúdió az első Baldaszti's étterem és gourmet üzlet megvalósítása során. A Geppettónak a tervezés egy igen komplex feladat volt, tervezőik új és inspiráló kihívásokkal találkoztak a koncepció kialakítása és megvalósítása során.


Baldaszti Péter célja az volt, hogy a legjobb hazai szakemberekkel: a Geppettóval, Mautner Zsófiával, Segal Viktorral, Harmath Csabával, Baráth Dáviddal és a Je suis belle divattervező teammel együttműködve hozzák létre Budapest első olyan gourmet központját, ahol együtt megtalálható a világkonyhát vivő étterem, delikatesz üzlet és gasztronómiai tanácsadás. A Baldaszti's projekt 2010-ben kezdődött a Geppetto számára, amikor Baldaszti Péter és üzlettársa megbízta a design csapatot a Lánchíd utcában épülő étterem és gourmet üzlet belsőépítészeti munkáinak elvégzésével. Baldaszti Péter tulajdonos elképzelése szerint az üzlet, illetve a Baldaszti's brand megteremtésével egy olyan európai színvonalú hely jön létre, amely a csúcsminőségű termékek forgalmazása mellett kiváló minőségű magyar termékek felkutatását és a nagyközönségnek való bemutatását is céljának tekinti.

- A feladat a Geppetto számára sokrétű volt, és nagy kihívást jelentett - meséli Elek Márton, a Geppetto vezetője. - A Baldaszti's-tól kapott megbízás nem csak egy üzlet illetve étterem kialakításáról szólt, a megrendelők ugyanis ez esetben hosszútávra terveznek, egy brandet akarnak megteremteni az első Baldaszti's üzlet megnyitásával. Egy olyan hely megtervezése volt a feladat, amely akár európai hálózattá is bővülhet.

A cél tehát egy olyan nemzetközi márka tárgyi környezetének kialakítása volt, ahol a belsőépítészeti megvalósítás meghatározó és jól kommunikálható eleme a márkának. A koncepcióban a Baldaszti's-t olyan helynek álmodtuk meg, ahol a csúcsgasztronómiai színvonal nem zárja ki az oldott hangulatot. A tulajdonos és ötletgazda Baldaszti Péter csak a legjobb szakemberekkel dolgozott együtt a projekt során. A terméktanácsadó a Chili&Vanília blog szerzője, Mautner Zsófia, a Baldaszti's kreatív séfje a méltán elismert Segal Viktor, míg a borválogatás összeállításáért Harmath Csaba volt felelős. A márka arculati elemeit Baráth Dávid grafikus tervezte.

null
A Geppetto feladata így nemcsak a belsőépítészeti tervezésről szólt, ez esetben sokkal összetettebb feladat hárult rájuk. A Baldaszti's csapattal együttműködve részt vettek a célcsoport meghatározásában és a feladatnak része volt a brand pozicionálása, építése és a márka kialakítása is.

A tervezés első fázisában a Geppetto a Baldaszti's szakembereivel meghatározta az üzlet és a márka célcsoportját, illetve körüljárták, hogy terjeszkedhet házon belül és kívül a Baldaszti's. Fontos volt, hogy a szolgáltatások, mint sok kis részegység, igény szerint bővíthetőek legyenek az üzlet területén kívül is, megjelenhessenek külső partnereknél, vagy önálló hálózatként terjeszthetőek legyenek.

A tervezés során a Geppetto fontosnak tartotta, hogy a Baldaszti's-ba betérőket egy olyan élmény érje a kiszolgálás és a látvány révén, ami minden idelátogatót törzsvásárlóvá tesz. Egy olyan helyet vizionáltak, amely megjelenésében látványos, beszédtémának számít és divatos. Elképzeléseik szerint a Baldaszti's szolgáltatásaira a professzionalitás, a hozzáértés és a hitelesség kell, hogy legyen a jellemző. Az elképzelések találkoztak a megrendelő igényeivel.

A tervezés második lépésében a Geppetto meghatározta, hogy miben más a Baldaszti's, mi az, amit csak itt kap meg a vásárló. A válasz erre az, hogy itt valóban belekóstolhat abba, hogy mi az a gasztronómia, vagyis a Baldaszti's nem csak az átlag feletti minőségű áruk boltja, de a kóstolás által olyan élményt ad, amit más nem. A kóstolás folyamata a térben úgynevezett tasting pontokon keresztül jelenik meg. A Baldaszti's-ban rögtön feltűnnek a furcsa, semmire sem hasonlító nyírfa pultocskák, ahol minden termékből kis kóstolót kaphatunk a hozzáértő eladó segítségével.

A tervezés harmadik lépésében a Geppetto kialakította az egyedi bútorokat, egyfajta modulrendszer keretein belül, aminek fő célja az volt, hogy az üzlethálózat bővülése esetén jól felismerhető elemek kerüljenek majd be a terekbe. A vásárló útjának fontosabb megállási pontjait, valamint az üzlet főbb termékcsaládjait tekintették egy-egy modulnak, úgy mint a tasting pultokat, a fűszeres szekrényt, az olajos pultot, a magyar szekrényt és a kenyérsütést.

A belsőépítészeti anyaghasználatra az ízekhez társított érzékiség jellemző, stílusában pedig a gegekkel tarkított természetesség párosul a biedermeier és neoklasszicista polgári hangulatok modern megfogalmazásával.

A Geppetto koncepció tervezőből, belsőépítészből, enteriőr tervezőből, stylistból és világítástervezőből álló szakértői csapattal vett részt a munkában annak érdekében, hogy a nyitásra minden a helyére kerüljön - a falaktól az utolsó kiskanálig.

Nyomtatásra és gyengén látóknak!

Cikk információk:

Cím: A Geppetto gourmet üzlete
Dátum: '11.05.09
Kategória: Értéktrend
Következő cikk: » Az arany, a zafír és a bőr találkozása
Előző cikk: « Budapest Essential Looks: divatsátor az Eiffel téren

Kezdőlap

Hirdetés

Partnereink:







Minőségi parókák

Megrendelés: