Utazási és Wellness ajánlatok Hirlevél

Wellness és borkultúra Badacsonyban

null
Már elfoglalták szobáikat az első vendégek, amikor a Hotel Bonvino vezetői bejárásra hívták lapunkat, így "üzemmenetben" tekinthettük meg ezt a hiánypótló élményhotelt. Megannyi játékos ötlet és high tech belsőépítészeti megoldás között sétáltunk végig Török Péter és Nagy Miklós tulajdonosokkal.

- Megpillantva a szállodát az első benyomásom az volt, hogy a tulajdonosok, a tervezők nem megváltani akarták a világot, hanem jobbá tenni. Teszik ezt a nélkül a harsányság és vásári magamutogatás nélkül, ami egyébként sok balatoni fürdőhelyet jellemez.

Török Péter: Mi tiszteljük ezt a helyet, az itt élőket, Badacsony múltját, hagyományait, ám ez nem jelenti azt, hogy mindent változatlanul kell hagyni. A tulajdonostársam családja húsz éves helyi vendéglátós tapasztalattal bír, így vágtunk neki a tervezgetésnek, tehát a Bonvino külleme, nagysága, filozófiája lényegében esszenciája annak a tudásnak, ami ez idő alatt felhalmozódott. Ezért lett ekkora a konferenciatermünk, s így lett a wellness a válaszunk arra a kérdésre, hogy mihez kezdjen a balatoni vendég, ha rossz idő van. Tehát egy reálisan létező hiányt pótoltunk, ami annak tudható be, hogy a kilencvenes évek elejétől nem történt semmilyen számottevő minőségi szálláshelyfejlesztés a Balaton északi partjának ezen a szakaszán. Ugyanakkor azt is felmértük, hogy éppen a spiritus loci, a hely szelleme nem engedné meg, hogy valami maga kellető, csillogó-villogó luxushotelt erőszakoljunk bele ebbe a környezetbe.

- Végtére is Badacsony nem egy Balatonfüred, nem egy Siófok... sokkal családiasabb, meghittebb környezet.

T. P.: Pontosan. Ennél fogva mi is elsősorban a magyar és a közép- és kelet-európai turistákra számítunk, noha örömmel vettük, hogy a nyitás óta megfordult már nálunk máltai, angol, izraeli és holland vendég is.

null
- A bor és wellness házasítására már láttunk itthon is példákat, de ezen túl milyen egyéb forrásokra támaszkodtak a tervezés során?

T. P.: Ahogy mi láttuk, itthon a borral kapcsolatos építészeti megoldások nagy többsége archaizáló, amolyan boltíves, tégla berakásos, pincés stílusú, amit mi nem szerettünk volna követni. Helyette megpróbáltuk a régit ötvözni az újjal, s ebben találtunk nagyon jó partnerre a Geppetto stúdióban. Kifejezetten élvezetes volt az együttműködés, ugyanis nem erőszakolták ránk az általuk elképzelt megoldásokat, hanem folyamatosan kérdeztek tőlünk olyanokat, amire csak egy üzemeltető tud válaszolni. Egyfajta folyamatos együttgondolkodás eredménye mindaz, amit itt lát. Visszatérve a bor és a wellness kapcsolatára, semmi esetre sem szeretnénk nagyon "cool" jelleget ölteni, inkább úgy fogalmaznék, hogy az érdeklődő, felfedező típusú emberek szimpátiájára számítunk. Ahogy a kóstolás is a minőségről és nem a mennyiségről szól, a többi szolgáltatásunkat is így pozicionáltuk. Nincsenek felesleges sallangok, öncélú művészkedések. Vannak viszont hangulatos tereink, józan eleganciánk és számos szemet-lelket megörvendeztető kreatív megoldásunk. Ahol egy borértő családapa úgy hódolhat szenvedélyének, hogy közben a család többi tagja is el tudja foglalni és jól érzi magát nálunk.

- Személyes véleményem, hogy a hazai wellness szállodák többsége agyoneteti a vendégeit, magyarán az egészséges élet ellenébe megy.

T. P.: Azt gondolom, nálunk valóban egészségesek az arányok, mi több, úgy terveztük az éttermünket, hogy a szülők rálátnak a játszószoba üvegfalán túl a csemetéikre, akik mondjuk, nem akarnák végigülni az egész étkezést.

- A szálloda szakmai igazgatásáért felelős Nagy Miklós badacsonyi hűsége azért már sok próbát kiállt, hiszen hasonlóan a többi balatoni településhez Badacsonyban is a mennyiségi és a minőségi turizmus között ingadoznak az itteniek.

Nagy Miklós: A családunk több generáció óta foglalkozik szőlővel, borral, ami hozzászoktatott minket a nehézségekhez. A vendéglátást borpincével kezdtük, majd vendéglőt nyitottunk, amely később panzióvá nőtte ki magát. A szűkös szobakapacitás, valamint az a sokkoló hír, hogy a Badacsony szívében lévő elhanyagolt területet egy spanyol befektető tervezi megvenni szállodaépítés céljából, arra ösztönzött minket, hogy mi is ringbe szálljunk a Bonvino terveivel. Igazából Péter kritikája adta meg a végső lökést, mert mindig azt mondta, hogy milyen furcsa, hogy „csak” bort csinálnak, aztán megpróbálják eladni, noha erre a borkultúrára egy csomó egyéb szabadidős tevékenységet rá lehetne ültetni. Nem beszélve arról, hogy Badacsonyban alapvetően látogatói turizmus tapasztalható, tehát azok, akik itt is alhatnának, mind környékbeli „zimmer frei” szállásokon költik el a pénzüket. Azt gondolom, a Bonvino úttörő szerepet vállalhat ennek a trendnek a megfordításában, áttételesen hasznot hajtva ezzel a városnak és a borászoknak is.

Tények...
null

- A szálloda építészeti kialakításában is jelzi természet közeliségét: a hotel környezetében meghatározó építő- és díszítő anyagokat „viseli magán”, például a bazaltot, a tölgyfát.
- A Geppetto Stúdió által tervezett egyedi bútorok és textíliák hazai gyártmányúak
- Az épület két szárnya – a borkészítés két módjára rímelve, azaz hagyományos fahordós és korszerű reduktív – két különböző stílust képvisel: a szobák egy része rusztikus, míg a többi modern kialakítású.
- A Hotel Bonvino 48 szobájából 36 kétágyas, 2 apartman szoba, 8 két légteres apartman, 1 nászutas, 1 családi lakosztály került kialakításra.
- A szálloda borbárja a badacsonyi termelők legkiemelkedőbb kínálatát mutatja be, egyben borkóstolók és pincészetek bemutatók helyszíne.
- A wellness részlegben élményelemekkel is felszerelt úszómedence, jakuzzi, gőzkabin, szolárium és szaunák várják a turistáskodásban vagy éppen borkóstolásban megfáradt vendégeket.
- Bor- és aktív szállodaként borral kapcsolatos rendezvények széles skáláját kínálják: például pincetúrákat gyalogosan, kerékpárral vagy nordic walkinggal egybekötve.
- A hotel egy 170 nm-es minden technikával felszerelt nagy konferenciateremmel és egy 50 nm-es szekció teremmel rendelkezik, tehát kiválóan alkalmas akár 100-120 fős céges vagy magán rendezvények befogadására.
- A tulajdonosok az Európai Unió támogatásával 21 munkahely teremtését vállalták, amelyet túlteljesítve 50-et hoztak létre.

... és érzelmek
null

- Kifejezetten tetszett a wellness részleg szaunákhoz vezető folyosóján a hordódongákat imitáló falborítás
- Egyedi az archaizáló szobákban alkalmazott seprűs festés, amely a parasztházak durva meszelési technikáját idézi
- Találó a recepciónál és a borbárban alkalmazott rozsdás vaslemez borítás
- A közösségi terekben a mennyezet nyersbeton látványa a modern pincészetek hangulatát hozza
- Mediterrán könnyedséget hordoznak a folyosófalakra „firkált” piktogramok, amelyek a szőlészkedés és borkészítés egyes fázisait mutatják be finom humorral

Tóth Gábor Ákos

Nyomtatásra és gyengén látóknak!