Legendák találkoztak Goodwoodban

20110722-sztar.jpg
Július 1. és 3. között March és Kinrara Grófja (Earl of March and Kinrara) idén is a veteránautó-sport Mekkájába invitált, a Goodwood Festival of Speedre. A versenysport története nagyhírű tanúi, egykori versenyzőlegendák exkluzív társasága ez, Goodwood e tekintetben igazi "Who is Who".
20110722-sztar.jpg
Július 1. és 3. között March és Kinrara Grófja (Earl of March and Kinrara) idén is a veteránautó-sport Mekkájába invitált, a Goodwood Festival of Speedre. A versenysport története nagyhírű tanúi, egykori versenyzőlegendák exkluzív társasága ez, Goodwood e tekintetben igazi "Who is Who".

Az Audi Tradition két Auto Union Ezüstnyíllal érkezett, amelyekben nem kisebb személyiségek ültek, mint Nick Mason, a Pink Floyd dobosa és Hans-Joachim Stuck egykori Formula-1 versenyző.
Stuck családja története révén is kötődik az 1930-as évek Auto Union Ezüstnyíl versenygépeihez, az első győzelmeket 1934-ben ugyanis éppen édesapja, Hans Stuck aratta az Auto Union frissen alapított versenyrészlege számára. A Ferdinand Porsche tervezte, 16 hengeres középmotoros autóban a "Hegyi király" - ahogyan akkoriban áhítattal nevezték - már a kezdetektől világrekordok sorát futotta a berlini Avus pályáján.

Hans-Joachim Stuck, Formula-1 pilóta, Le Mans-i győztes, egyben kiemelkedően sikeres Audi túraautó-versenyző örömmel készült július első hétvégéjére: "Valóban érzelmileg is nagy pillanat ez számomra, amikor apám autójában érkezhetem e rendezvényre." Stuck ugyanis Goodwoodban azt az autót irányította a pályán, amelyben apja az Auto Union színeiben futott utolsó versenyén indult: egy 1939-es kettős kompresszoros Auto Union Typ D gyárilag utánépített változatát.

Immár "hagyományosan" a Festival of Speed alkalmával Nick Mason ült a másik Auto Union Ezüstnyílban. A Pink Floyd dobosaként kétségkívül szupersztár Mason mély szenvedéllyel fordul a történelmi versenyautók felé. Ilyen autók rendkívül értékes gyűjteményének tulajdonosaként maga is vallja, hogy e különleges technikák szépsége csakis mozgásban, a pályán élvezhető igazán. Mason így számos versenyen rajthoz állt már, köztük Le Mans 24-órás viadalán is. Goodwoodban a Pink Floyd dobosa azon Auto Union Typ C volánja mögött tűnt fel, amelyben Bernd Rosemeyer 1936-ban Európa-bajnokságot nyert. Ez Mason immár ötödik goodwoodi bevetése az Audi Tradition színeiben, amiért mára "az Auto Union utolsó gyári versenyzője" megtisztelő címet is kiérdemelte. Mint Mason hangsúlyozta: "Igazán csodálatos élmény, pontosan 75 esztendővel Rosemeyer sikere után e legendás versenygépbe szállni."