Fogyókúra pitával

Lejárt pelyhek

Lejárt pelyhek
12 egészséges reggeli

Nincs otthon gabonapehely? Nem is szereti? Vagy lejárt a szavatossága? Ne szomorkodjon, reggelizni lehet másképp is. Búcsúzzon el a doboztól!

Az elmúlt évtizedben vagy talán még kicsivel korábban is amerikai mintára rászoktunk a gabonapelyhekre. Egészséges, egyszerűen és gyorsan elkészíthető, nem kell mellé külön innivalóról gondoskodni, és jól variálható, mert sokféle kapható belőle. Azoknak, akik alacsony zsírtartalmú, magas szénhidrátos diétát folytattak, még bele is fért a menüjébe. Mára azonban kiderült, hogy a gabonapelyhek sem tökéletesek.
- Túl sok kenyér- és gabonafélét tartalmaznak.
- Legtöbbjük finomított alapanyagokból áll.
- Az elmúlt tíz év egészségesnek tartott reggelije (gabonapehely, banán, narancsdzsúsz és pohár tej) túl sok cukrot rejt magában, viszont kevés fehérjét, rostot és hasznos zsírt tartalmaz.
- Egy ilyen alacsony zsírtartalmú, magas szénhidráttartalmú reggeli hirtelen emeli meg a vércukorszintet, növelve az étvágyat. Gyorsan éhesek leszünk utána.
- A magas fehérjebevitel sokkal inkább eltelít, több energiát ad, és kevésbé valószínű, hogy már tízkor korogni fog a gyomrunk.
Vagyis feltehetjük magunknak a kérdést: Mit együnk reggelire? A válasz: szinte bármit, csak jól kombináljunk.

Az alábbi lista azok számára is példaként szolgál, akik a felvágott-vajaskenyér-kakaó bűvköréből képtelenek kitörni. Persze mindez nem előírás tekintse inkább reggeli étlapnak, amelyből válogathat. Mivel mindenkinek más az ízlése, az életstílusa, más a pszichológiai környezete más-más ételre van szüksége reggel. Ugyanakkor a reggeli megszokás és hagyomány is. Nincs még egy étkezés, amely ennyire különbözne a többitől. Japánban reggelire halat és tengeri zöldségeket fogyasztanak, Európában a kontinentális reggeli dívik (dzsem, vaj, felvágott, zsemle), az angoloknak ott a ham and eggs (néha kolbászkákkal és szalonnával), a déli országokban a főtt tojás mellett gyümölcslevek és gyümölcsök sorakoznak, északon (Dániában, Svédországban, Norvégiában) a rozskenyeres szendvicsek várják a felkelőt. Ám pár száz éve ez még nem volt így: az amerikai telepesek idejében mindenki nagyjából azt fogyasztotta reggelire, amit aztán délben és este is az asztalra tett.

Reggeli tippek a Diéta és Fitnesz magazin novemberi számában!
Plusz 32 oldal, változatlan áron!



Nyomtatásra és gyengén látóknak!

Cikk információk:

Cím: Fogyókúra pitával
Dátum: '06.10.26
Kategória: Görög stílus
Következő cikk: » A shaker stílus eredete 2
Előző cikk: « Jókai bableves

Kezdőlap

Hirdetés