SztárnegyedHirlevél

Sztárnegyed

Magyar divatnak hódolt Párizs

null
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal támogatásával öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who's Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.

Az öt márkát annak ellenére nagy érdeklődés övezte, hogy ez volt első párizsi megjelenésük. A bemutatott márkák a kiállítás előválogatáson alapuló szakmai lapjaiban, on-line portáljain is kiemelt helyet kaptak, egy márka pedig a kiállítás válogatott termékeinek szekciójába is bekerült. Ezen megjelenések jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar márkák felkelthessék a nemzetközi szakma figyelmét. A magyar stand a különböző stílust képviselő kollekcióknak köszönhetően feltűnő változatosságával vonzotta a látogatókat. A négynapos kiállítás alatt a tervezők több konkrét ajánlatot is kaptak.

Tomcsányi Dóri (www.doritomcsanyi.com) kollekciójának darabjai nagy odafigyeléssel és sok kézimunkával készültek magas minőségű, egyedi anyagok felhasználásával azoknak a nőknek, akik értékelik az egyszerűség eleganciáját, ugyanakkor igénylik a frissességet és az ötletességet. Tomcsányi Dóri ruháival márkájának 2010-es alapítása óta törekszik ezt az igényt megalapozni és megválaszolni egyaránt. A kézzel festett selyemruhák és a farmerek mellett újoncként beköszönnek a mintás kézi kötött pulóverek és az igazán különleges csillogású kézi szövésű selyemből készült darabok. A komorabb napokat minden bizonnyal színesebbé teszi a puha kasmír és szűz gyapjú kabátok élénksége; abszolút újdonságként pedig kalapok és táskák kerültek a tablóra. A kiállítás során 6 európai és 3 ázsiai bolt jelezte, hogy a jövőben forgalmazná a márka termékeit, emellett 5 ügynökség is jelentkezett, hogy szívesen foglalkozna a továbbiakban a márka terjesztésével.

Káldy Júlia a nemzetközi sikerek után 2012-ben alapította meg a JULIAKALDY márkát (www.juliakaldy.com). A magyar standon egyedüli cipő és táska tervezőként debütált Construct elnevezésű kollekciójával. Termékei magas minőségű, luxus darabok, amelyek a párizsi közönség tetszését is elnyerték. Kiemelkedően magas volt az ázsiai (japán, kínai, indonéz) érdeklődők száma, a várakozásoknak megfelelően, mivel az elsőszámú célpiaca Ázsia.

A 2011-ben megalakult KELE Clothing (www.keleclothing.com) három sikeres szezont követően mutatta be új kollekcióját, melynek fő inspirációja a természet mellett az erdei élet volt, amely a tradicionális erdész és vadászmotívumok megjelenésén érhető tetten. A korábbi nemzetközi tapasztalatokkal összevetve a kiállítás kiemelten sikeres volt, hiszen több mint tíz európai bolt és három viszonteladó jelezte - főként Angliából, Franciaországból, Németországból és Olaszországból -, hogy szívesen dolgozna a tervezővel, Kele Ildikóval.

null
A MEI KAWA (www.meikawa.com) férfi és unisex öltözékei olyan praktikus, variálható ötvözetet képviselnek, ahol a szigorúbb, férfias struktúrákat a nőies könnyedség, játékosság egészíti ki. A márkát letisztult, minimalista vonalvezetés jellemzi, amelyet skandináv és ázsiai irányvonalak határoznak meg. A vásáron bemutatott új kollekció a LUSTRE OF ANTHRACITE nevet kapta, mely a régi idők munkásosztályának viseletéből nyerte inspirációját. Kiemelendő az ázsiai országokból érkezett viszonteladók, nagy üzlethálózatok és kisebb Concept Store-ok érdeklődése, ugyanakkor Európát tekintve a francia, olasz, belga, valamint német megkeresések száma is jelentős volt. Mindemellett nagy érdeklődés előzi meg a rövidesen induló webstore-t, amely a visszajelzések alapján a jövőbeli exportmegrendelések egyik legfontosabb csatornája lesz.

Az Urban Legend (www.urbanlegend.cc) elsődlegesen városi biciklistákra specializálódott márka legújabb kollekciója minden részletében a funkcionalitásra kialakított részletekkel, kimagasló minőségű technikai anyagokból készült vízhatlan, lélegző, fényvisszaverő részletekkel gazdagított darabjaival tűnt ki a megjelent márkák között. Az elmúlt másfél év magyar piaci tapasztalatai után a párizsi vásár kitűnő alkalom volt a nemzetközi piacon való megmérettetésre. A német, holland, angol, spanyol és francia üzletek és a sajtó képviselői kiemelt figyelemmel kezelték a magyar márkát, és lehetőséget kínáltak hosszabb távú együttműködésekre.

A kiállítás egyértelműen bebizonyította, hogy a magyar divatcikkeknek helye van a nemzetközi divatpiacon. A résztvevő tervezők szakmai és üzleti szempontból is eredményesnek ítélték meg a HITA által támogatott magyar megjelenést.

Nyomtatásra és gyengén látóknak!

Cikk információk:

Cím: Magyar divatnak hódolt Párizs
Dátum: '13.02.05
Kategória: Sztárnegyed
Következő cikk: » Anton Molnar, a topmodellek festője
Előző cikk: « Sztárok vitáztak a női kvótákról

Kezdőlap

Hirdetés

Partnereink:







Minőségi parókák

Megrendelés: