Takarékos retro izomautó a Fordtól

A modell ismét reneszánszát éli, a gyártó öt évvel ezelőtt arról panaszkodott, hogy nem tud eleget gyártani. Mára annyiban változott a helyzet, hogy takarékosabb "lovakat" kapott a kultuszautó. A 3,7 literes V-6-os erőforrás által hajtott új 305 lóerős Mustang így Amerika legtakarékosabb izomautója, egyben minden idők legalacsonyabb Mustangja lett.
Külön figyelemre méltó, hogy a legtakarékosabb a hatsebességes automata verzió (7,6 literes országúti, 12,4 literes városi fogyasztással, míg a manuálissal ez 8,1 és 12,4 liter), amely rácáfol a korábbi sztereotípiákra, és igazolja, hogy a legmodernebb, finomhangolt váltóművek esetén nem jelentkezik többletfogyasztás, sőt a precíziós szerkezetnek köszönhetően az élvezetes autózás mellett még fogyasztáscsökkenés is elérhető.
Érdekesség, hogy a Mustang európai testvére, a 2,5 literes turbómotor által hajtott, szintén 305 lóerős Focus RS európai szabvány (ECE) szerint mért országúti fogyasztása kedvezőbb az amerikai ikonénál (országúti: 7,0 liter; városi: 13,4; vegyes: 9,4).
A tavasszal az amerikai márkakereskedésekbe érkező, számos technológiai újdonságot felvonultató új Mustangra egyébiránt már most 11 000 előrendelés érkezett, és eddig a leendő tulajdonosok több mint fele választotta az új 3,7 literes motorral autóját.
