Élő halottak

A Kreatúra valóságos és virtuális képekből indul ki, szenvedélyes, de egyúttal harmonikus és klasszikus struktúra jellemzi. A kötetben megjelenik Hölderlin és Paul Celan szelleme, emellett meghatározó alapja egy szudáni "túlélőtáborban" készült felvétel, amelyen egy "meghatározhatatlan nemű és korú lény, egy csupasz váz látható - egy pillanattal a fizikai halál előtt". A felkavaró, megrendítő sorsokat felvillantó írások a sötétségben is benne rejlő kontrasztokat mutatják meg: az éhség, a félelem és a magány hőseinek állítanak bizarr mementót.
A kötet szerkesztőjének szavaival élve a kisregény formátumban egy nagyregény rejlik. Való igaz, az írás stílusa inkább a klasszikus hagyományokat idézi fel az olvasóban. Hogy ez mennyire célravezető korunkban? Farkas Péter úgy véli, rengeteg olyan kérdés van, amit a nyelv segítségével nem lehet megválaszolni, így például felmerül: vajon lehet-e úgy írni, hogy az embernek nincs bizalma a nyelv iránt. Előző - a mostanival egyenértékű kisregényében, a Nyolc perc-ben bebizonyította, hogy igen.
