Hibrid motor a BMW-től

A tanulmány példaértékű védelmet biztosít vezetőjének, amelyet az ülést dinamikusan átívelő biztonsági cella és a motor orrán elhelyezkedő ütközőelem szavatol. A jármű vizuális koncepciója a BMW márkára jellemző vezetési élményt hangsúlyozza és különbözteti meg egyértelműen a tipikus robogó küllemtől. A C1-E dinamikus vonalai feszesek és alacsony súlyponttal, vízszintesen futnak. A szélvédő és a burkolat, valamint a vezető mögött elhelyezkedő csomagtartó és oldaltámasz a mindennapi használat során, a jó alkalmazhatóság mellett magas fokú szél- és időjárás-védelemről is gondoskodik.

A BMW Motorrad egyik fő célja az elmúlt húsz évben a motorkerékpárok biztonságának növelése volt. Ezt a törekvést jól demonstrálja az a következetes fejlesztés is, amely a motorokon is alkalmazható ABS kidolgozásához és továbbfejlesztéséhez vezetett.
Az eSUM Európai Biztonsági Tervezet a fő európai városi motorkerékpár-központokat és -gyártókat tömöríti, egyik fő céljának pedig a biztonságosabb városi motorozás megvalósítását tekinti. A projekt tagjai közé tartozik jelenleg a BMW mellett a Piaggio, valamint számos fejlett közlekedéssel bíró nagyváros is, mint Párizs, Róma, Barcelona és London. A kétkerekű közlekedés előnye a gyorsabb belvárosi haladás mellett a környezetbarát üzemeltethetőség és az önállóság is, ám a balesetek döntő többsége is a belvárosban történik. Az eSUM célkitűzései közé tartozik, hogy ezzel a baleseti trenddel szemben növelje a városi kétkerekű közlekedés biztonságát.
