Nőtt a magyarok támogatási kedve

A tavaly november 2. és december 24. között újra meghirdetett akció során az áruház vásárlói 69 180 darab állatfigurát vásároltak, melyek árából darabonként 1 euróval az UNICEF és a Save the Children gyermekoktatási projektjeit támogatják.
A 2003-ban indult kampány során eddig 16,7 millió euró gyűlt össze, melynek segítségével összesen 20 országban 40 projekt valósult meg. A 2008. évi puha állatfigura kampány során az IKEA vásárlói a világ minden tájáról rekord összegű, 5,4 millió euróval járultak hozzá a Save the Children és az UNICEF projektjeinek támogatásához. Az összegből, ami a mostani puha állatfigura kampány során összegyűlt, egyrészt nyolc Save the Children projekt (Albániában, Bangladesben, Kínában, Indiában, Elefántcsontparton, Pakisztánban, Oroszországban és Vietnamban), másrészt nyolc UNICEF-projekt részesül (Macedóniában, Moldovában, Sierra Leonéban, Dél-Afrikában, Tádzsikisztánban, Üzbegisztánban és Vietnamban).
"Az IKEA vásárlóinak köszönhetően idén is hathatós segítséget nyújthat az UNICEF gyermekvédelmi programjain keresztül a rászoruló gyermekeknek. Nagy büszkeség számunkra, hogy ismét jelentősen nőtt a magyarok támogatási kedve: csaknem 30 százalékkal több játékot vásároltak az IKEA 2008. évi jótékonysági akciójában, mint a megelőző évben" - mondta el dr. Kecskeméti Edit, az UNICEF magyar bizottságának igazgatója.
