PortréHirlevél

Portré

Suri Imre a jazz érintésével

null
A cím ez esetben meglehetősen pontos, hiszen - mint azt Suri Imre, a Jazzy Rádió ügyvezetője elmondta - esetükben korántsem egy zenei műfaj a névadó, sokkal inkább az az életérzés és életstílus, amely ehhez a kultúrkörhöz kötődik.

- Milyen az a rádiós piac, ahol immár két éve sugároz a Jazzy?

- Ha a reklámbevételek szempontjából nézzük, csak néhány százalékkal kisebb a nyugat-európaihoz képest az a szelet, amit kihasít a reklámtortából. Budapesten a legnagyobb a verseny, hiszen itt 24 rádió küzd meg nap mint nap a hallgatók kegyeiért. Mindazonáltal érzékelhető egy tendencia, ahol már a nagyoknak oda kell figyelniük a kisebb, tematikus rádiókra, mert azok a hirdető cégek, amelyek célzottan akarnak eljutni az emberekhez, egyre inkább ezeket választják. Az ott hallható tartalom ugyanis egyértelműen behatárolja számukra, hogy kikhez is szólhatnak.

- Úgy gondolja, hogy a Jazzy megtalálta a közönségét?

- Feltétlenül, bár ehhez rengeteg félreértést kellett tisztáznunk. A jazz a mi értelmezésünkben nem csak az a nagyon intellektuális műfaj, amire mindössze néhány ezer vájtfülű hallgató lenne kíváncsi. Minthogy a rádió egyben üzlet is, ennek a szűk rétegnek a kiszolgálásából nem élnénk meg. Éppen ezért mi a tágabban értelmezett jazzt, annak különböző válfajait játsszuk, kezdve a klasszikus irányzatoktól a legmodernebbekig. De fontos hangsúlyozni, hogy a jazz is egy folyamatosan változó, meglehetősen nyitott műfaj, aminek a lényege a szórakoztatás. Ezt a populárisabb értelmezést tartjuk magunk számára irányadónak, s ezért is lett a rádió neve Jazzy, ami azt sugallja, amit a szlogenünk, tehát zenék a jazz érintésével. Éppúgy lehet játékos, mint intellektuális, merengő, vagy vidám, érzelmes vagy éppen pattogós. A lényeg, hogy elég jó legyen ahhoz, hogy odavonzza a hallgatót, és akkor is jól szolgáljon, ha csak a háttérben szól.

- Már csak az a kérdés, hogy kihez?

- Elég régóta készültünk erre a rádióra, úgyhogy meglehetős alapossággal körbejártuk az előkészítés során a hallgatói oldalt éppúgy, mint a hirdetői oldalt. Kiderült, hogy a hallgatóink az átlagnál iskolázottabbak, szellemileg nyitottabbak, közép vagy felső vezetők, s mindezek eredményeként jobban keresnek az átlagnál. Ezeknek az információnak a hatására született meg az "Intelligens emberek" kampány. Kiderült az is, hogy az elektronikus médiában meglepően kevesen szólnak direkt módon, a nap 24 órájában ehhez a réteghez, s ez azonnal behatárolta a hirdetői kört is.

Nyomtatásra és gyengén látóknak!

Cikk információk:

Cím: Suri Imre a jazz érintésével
Dátum: '08.10.28
Kategória: Portré
Következő cikk: » Acél testben vasakarat
Előző cikk: « A stílusos rektor

Kezdőlap

Hirdetés

Partnereink:







Minőségi parókák

Megrendelés: