Luxuskozmetikumok specialistája

A hosszú évek óta a külkereskedelemben dolgozó Lőrinczy Bálint a rendszerváltás idején kapta azt a felkérést egy francia-libanoni tulajdonú családi vállalkozás vezetőitől, hogy segítsen a cég márkás termékeinek elhelyezésében a magyar piacon.

"Úttörő módon szinte idehoztuk a Kartner Strassét" - idézi az indulás motívumait -, "hiszen apellálhattunk az addig odajáró magyarok márkahűségére." Mint kiderült, nem is alaptalanul, hiszen a nagy multik későbbi érkezéséig a Dovex Kft. amolyan "mindenes" szerepet töltött be. "Eleinte sokan nem értették, hogy miért kell például egy ketchupot a tévében reklámozni" - mesél a "hőskorról" Lőrinczy Bálint, amikor még a parfümök és kozmetikumok mellett márkás napi cikkek forgalmazásával is foglalkoztak. Igazából csak az értékesítési hálózat kiépítése után kezdhettek érdemleges médiakampányokba - ahol akkor még zömmel az anyacég külföldön futó reklámjait "honosították" majdhogynem mechanikusan.

Mára ez a helyzet alapvetően megváltozott: nem ritka, hogy az itthon készített anyagokat adaptálják más piacokra. Az 1998 óta a luxusékszerekre és kiegészítőkre, valamint luxuskozmetikumokra specializálódott vállalkozás mind nagyobb érdeklődéssel fordult az ébredező magazinpiac felé - erre egyébként az éleződő versenyhelyzet is rákényszerítette. Az ügyvezető igazgató szerint az utóbbi években éppen ennek köszönhető, hogy ma már nem elégséges a magazinok nyújtotta "csatorna" a vevők elérésére - erőteljesen felértékelődött például a bolthálózatok nyújtotta közvetlen "megszólítás", illetve az internet jelentősége. "A parfümvásárlások kétharmada impulzív vásárlás, ennélfogva egyáltalán nem mindegy, hogy milyen környezetben történik" - teszi hozzá.

Alaposan átalakult a "marketingköltések" struktúrája is: Lőrinczy Bálint és csapata ma nem ugyanannyit és nem ugyanolyan súllyal tud költeni klasszikus magazin-megjelenésekre, mint pár évvel ezelőtt. A női, illetve lifestyle magazin piac átalakulása, a multik megjelenése e téren alaposan átrendezte a "költési" sorrendet. "Az internacionális egyen trenddel szemben én az igényességre, a kulturáltságra szavazok" - mondja, még akkor is, ha hirdetőként természetesen a tényleges példányszámokat, a hatékonyságot figyeli. Számára az is fontos, hogy ezek a termékek egyedi, nem ritkán extrém környezetben jelenjenek meg, mindig csipetnyi különlegességgel fűszerezve.

Nyomtatásra és gyengén látóknak!

Cikk információk:

Cím: Luxuskozmetikumok specialistája
Dátum: '07.09.14
Kategória: Portré
Következő cikk: » Képzett-társítások: a 2007-es AEGON Művészeti Társdíj átadása
Előző cikk: « Megújuló szecessziós ház Pécsen

Kezdőlap

Hirdetés

Partnereink:







Minőségi parókák

Megrendelés: