Bemutatkozott a tizenhatodik BMW Art Car

Eliasson projektje a fejlett ipari formatervezés mesterművét olyan művészeti alkotássá alakítja, amely kritikus és költői módon reagál a globális felmelegedés és az autóipar különleges viszonyára. A BMW H2R hidrogénüzemű versenyautót sebességi rekordok felállítására tervezték, miközben megújuló energiaforrásból származó üzemanyag-hasznosítása a jövőre is hosszú távú megoldást kínál. Eliasson eltávolította a karosszéria külső borítóelemeit, majd acélhálóból, tükröző acéllemezből és több réteg jégből álló, áttetsző burkolattal látta el. E kontextusban figyelmünket a jég kapcsán többek között a hidrogénre - amely mélyen fagypont alatti hőmérsékleteken folyékonnyá, így jól használható üzemanyaggá alakítható -, illetve ilyen alkalmazásának egyetlen végtermékére, a vízre irányítja.

Az 1975-ben alapított BMW Art Car Collection neves művészek - köztük David Hockney, Jenny Holzer, Roy Lichtenstein, Frank Stella, Robert Rauschenberg és Andy Warhol - immár összesen 16 alkotását tartalmazza, s mindegyikük az autó mai megjelenésének és jelentőségének egyedülálló alkotói megfogalmazása. Hervé Poulain, a francia autóversenyző még a hetvenes évek elején bízott meg elsőként egy művészt - barátja, Alexander Calder személyében -, hogy műalkotásként fogalmazza meg versenyautóját. A kollekció modelljei világszerte számos múzeumban és galériában is szerepeltek már, köztük a párizsi Louvre, a velencei Palazzo Grassi, a sydneyi Powerhouse Museum, valamint a New York-i és a bilbaói Guggenheim Museum termeiben.
